Java : OOP Constructor (Yapıcı)

public class MainSınıf{

     public static void main (String[]args){

Makine m1=new Makine( 10,20,"siyah");


System.out.println(m1.toplama());

EKRAN ÇIKTISI: 30


System.out.println(m1.cıkarma());

EKRAN ÇITKISI: -10


System.out.println(m1.carpma());

EKRAN ÇIKTISI:200


System.out.println(m1.bolme)

EKRAN ÇIKTISI:0  //integer olduğu için


System.out.println(m1.renk);

EKRAN ÇIKTISI : siyah

}

   }  

public class Makine{

public int sayi1;

public int sayi2;

public String renk; 

Makine(int sayi1 , int sayi2 , String renk){

this.sayi1=sayi1;

this.sayi2=sayi2;

this.renk=renk;  }


public int toplama(){

return this.sayi1+this.sayi2; }


public int cıkarma(){

return this.sayi1 - this.sayi2;  }


public int carpma(){

return this.sayi1* this.sayi2; }


public int bolme(){

return this.sayi1/ this.sayi2; }   }


    Eğer ki toplama , cıkarma , carpma ve bölme fonksiyonlarının içerisine sayılar tanımlamış olsaydık bu sefer işlemler o sayılara göre yapılacaktı. Burada sadece nesnenin içine default değerler tanımladık ve her işlemde onlar gerçekleşti (10,20,"siyah")

    this kelimesi bizim aynı değeri tüm sınıflar için kullanmamızı sağladı. Yani sayi1 yerine "a" da yazabilirdik. Fakat karışıklık olmasın diye sayi1 her yerde sayi1 olarak tanımlandı.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bilgisayar Mimarisi: Giriş/ Çıkış Gösterim

Bilgisayar Mimarisi: Bellek Adresleme Gösterim